ضیافتی به میزبانی Sony
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : پنج شنبه 20 مهر 1391
نویسنده : داني

در ادامه بزرگنمایی های این بازی، شخصیت های جدیدی از آثار استودیوهای First-Party و Third-Party کمپانی Sony پا به این عنوان گذاشته و هم جهت با حباب تبلیغاتی این شرکت، قرار گرفتند. این ها همه در حالی بود که از مدت ها قبل از معرفی BR، سران Nintendo از ساخت نسخه جدیدی از سری SSB با قابلیت مشابه Cross Platform Play برای کنسول های نسل هشتمی خود خبر داده بودند. در حالیکه دو رقیب دیرینه، اینچنین با یک عنصر مشابه به مبارزه یکدیگر می روند، کفه ترازو به سبب تجربه بیشتر به سمت Nintendo متمایل شده است.

یکی از اصلی ترین ارکان این دسته از بازی های Crossover، که قصد دارند تا با میزبانی قهرمانان سایر بازی های محبوب به موفقیت برسند، تعداد و تنوع مبارزان آن ها است. برخی از شخصیت های حاضر در این بازی همچون هیهاچی میشیما(Heihachi Mishima)  و کریتوس (Kratos) سابقاً در بازی هایی نظیر SoulCalibur و Mortal Kombat به عنوان شخصیت مهمان در کنار شخصیت های کلاسیک این سری بازی ها حضور داشته اند و عناوینی نظیر بازی فوق به سبب عدم معرفی شخصیت های جدید، نیاز به پشتیبانی از طیف وسیع تری از مبارزان را دارند. خوشبختانه تا به اینجای کار BR در زمینه تعداد مبارزان نسبت به دو نسخه اول از سری بازی SSB، عملکرد بهتری داشته، ولی با این حال، جای کار زیادی تا رسیدن به تعداد مبارزان در سومین نسخه از سری مشابه Nintendo یعنی Brawl دارد.

تا کنون 20 شخصیت قابل بازی برای BR تأیید شده اند که شایعات و سخنان دو پهلوی سازندگان مبنی بر حضور هر یک از این شخصیت ها در کنار فایل های لو رفته از تست بتای بازی، بجای تبلیغات تجاری پرهزینه، بیشترین بار بازاریابی این عنوان را به دوش کشیده اند. با این حال هنوز برای قضاوت در این مورد زود است، اما به نظر می رسد که تعداد این شخصیت ها از همین تعداد فراتر نرود. هر یک از شخصیت های بازی سبک مبارزه و تجهیزات مخصوص به خود را دارند که برگرفته از منشاء و عناوین اصلی این شخصیت ها هستند. شخصیت هایی نظیر Big Daddy و صد البته هیهاچی مبارزات تن به تن را ترجیح می دهند.

در سوی دیگر، شخصیت هایی چون کریتوس و رایدن (Raiden) قرار دارند که با شمشیرهای منحصر به فرد خود به استقبال سایر مبارزان می روند و گروه آخر به مبارزانی چون دانته (Dante) و سرهنگ مائل رادک (Colonel Mael Radec) تعلق دارد که انواع و اقسام تسلیحات و تفنگ ها را با خود به همراه آورده اند. اما در کنار این گروه ها و مبارزان کلاسیک، افرادی چون کول مکگرس (Cole MacGrath) نیز با قدرت های ماورایی خود حضور دارند که عرصه را بر سایر شخصیت ها تنگ می کنند. نکته قابل توجه، این است که شخصیت های بازی قدرت های خود را تمام و کمال از عنوانی اصلی خود به ارث نبرده اند و حتی در مواردی برای آن ها حرکات و فنون چندضرب جدید و مخصوصی طراحی شده اند که به جذابیت و عمق مبارزات می افزایند.

بر خلاف سایر بازی های سبک مبارزه ای، سیستم حملات بازی 3 دکمه ای بوده و فنون چندضرب گوناگون تنها با ترکیب این 3 دکمه شکل می گیرند. سایر دکمه های کنترلر، فارغ از آنالوگ ها و دکمه های مربوط به جا به جایی، به دفاع، پرش های معمولی و دوتایی، استفاده از آیتم های داخل محیط و در نهایت دو عنصر Taunt و Super Attack خلاصه می شوند. Super Attackهای بازی شباهت بسیار زیادی به سیستم های مشابه سایر بازی های هم سبک دارند. بدین صورت که نوار مربوط به این حملات از 3 سطح متفاوت تشکیل شده و به مراتب سطوح بالاتر، قدرت های بیشتری به بازیکن اعطا می کنند. اما وجه تمایز این حملات به نحوه اجرای آن ها خلاصه می شود.

با استفاده از هر سطح، Super Attack قدرت ویژه ای برای مدت زمان محدود به بازیکن اهدا می شود که رابطه مستقیمی با بازی های اصلی این شخصیت ها دارد. برای مثال، Supper Attack سطح سوم Big Daddy به پیاده سازی محیط شهر افسانه ای Rapture در سری BioShock اختصاص دارد که سایر شخصیت ها را در صورتی که در اصل شناگران ماهری نباشند، کاملاً بی دفاع خواهد کرد! بر اساس آنچه تا کنون از بازی نمایش داده شده، اغلب امتیازها و Killهای بازی از طریق این ابرضربات بدست می آیند. این ها همه در کنار جملات و حرکات تمسخر آمیز شخصیت ها، موسوم به Taunt از ویژگی های جالب توجه بازی به شمار می روند که در بحث Tauntها قابلیت شخصی سازی نیز برایشان در نظر گرفته شده است.

در طراحی شخصیت های بازی همانند سری SSB از تکنیک های 5/2 بعدی استفاده شده است. بدین صورت که مدل های سه بعدی در محیط های شبه 3D و مختص به بازی های دو بعدی و Side Scroll پیاده سازی شده اند. از طرفی، پس زمینه های پویا که مدت هاست بلای جان هر بازی مبارزه ای شده اند با قابلیت تأثیر مستقیم در محیط بازی به BR راه یافته اند. محیط ها و پس زمینه ها نیز برای بالا بردن بار نوستالژیکی از ترکیب محیط های بازی های گوناگون PlayStation شکل گرفته اند.

برای مثال، یکی از نقشه های بازی به نام Hades از ترکیب محیط های دو بازی God of War و Patapon تشکیل شده است. PlayStation All-Stars: Battle Royale به اندازه وسعت نامش از پتانسیل های بالایی برای تبدیل شدن به یکی از آخرین عناوین موفق و محبوب PS3 برخوردار است و با قابلیت هایی که در زمینه Cross Platform Play ارائه می دهد، می تواند نقش خطیر System Seller را برای Vita بازی کند. گردهمایی چندی از محبوب ترین شخصیت های PS آرزویی است که با عرضه این بازی تحقق خواهد یافت و در صورت پرداخت مناسب هر یک از این شخصیت ها و وجود تعادل کافی در زمینه قدرت ها و توانمندی های آن ها، می تواند نوید دهنده یک بازی محبوب و موفق در سبک خود باشد.

منبع:dbazinews.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخباربازي ها
برچسب‌ها: اخبارجديد بازي ها
آخرین مطالب